Experiència: correspondència escolar en secundària.

Durant el curs escolar 2021-2022, Rosella i jo, Àngels, hem engrescat els nostres alumnes de les nostres tutories de 2n ESO de l’IES Tavernes Blanques (Rosella) i 3r ESO de l’IES Camp de Morvedre (Àngels) a endinsar-nos en la gran aventura de la correspondència escolar. Al llarg del curs hem intercanviat diverses cartes col·lectives per conéixer-nos, hem compartit també treballs d’aula i hem viscut dues jornades de convivència que ens han permés conéixer dos entorns culturals i socials diferents: el riu Túria de la ciutat de València i el Grau Vell de Sagunt. Per conéixer amb més detall l’experiència, podeu consultar aquest document que va presentar Rosella durant el congrés a Alcalá de Henares.

                    La correspondència implica diversos beneficis al mateix temps: el treball de l’escriptura, la creativitat, la millora de l’autoestima i de la convivència, la relació entre iguals i la cohesió de grup, l’intercanvi de treballs i impressions, la presa de decisions a través de l’assemblea… Les dues professores valorem positivament l’experiència per tots aquestos factors i alhora també considerem que hi ha aspectes a millorar com incrementar la relació entre els alumnes durant les jornades de convivència. Finalment, us mostrem també dues cartes que ens han enviat els companys i companyes del Taller de 12 i + amb la finalitat que fem arribar a l’alumnat una felicitació pel seu treball i esforç. Agraïm als nostres companys aquests detall tant bonic. Finalment, només ens queda dir-vos que el curs vinent seguirem experimentant, vivint i gaudint de l’experiència de la correspondència. Bon estiu i bones vacances!

Escrit per Àngels

Esta entrada fue publicada en MCEP del País Valencià, Sin categoría. Guarda el enlace permanente.